צרו קשר
חובה למלא את כל השדות
תודה רבה
קיבלנו את הפנייה, ניצור קשר בהקדם
משהו השתבש בתהליך המשלוח, אנא נסו שנית במועד מאוחר יותר
+

איך תוכלו להיעזר בנו? אנחנו מציעים מגוון עצום של תכניות סיוע, טיפולים וקבוצות תמיכה

מרכזי סיוע

אנו מעניקים טיפול וסיוע למשפחות שכולות עקב התאבדות, תאונות דרכים או עבירות המתה ב-4 מרכזי סיוע

מותו של אדם קרוב ויקר הינו אירוע קשה ומטלטל, במיוחד כאשר האובדן הוא פתאומי ונוגד את מהלכם הטבעי של החיים. אובדן פתאומי, כתוצאה מאירוע טראומטי של התאבדות, עבירות המתה או תאונת דרכים, מביאים את בני המשפחה למשבר עמוק ותהליך האבל הוא קשה מנשוא. לפיכך, ליווי וסיוע של אנשי מקצוע, כבר בשלבים הראשונים בסמוך לאובדן, הוא קריטי ומשמעותי לתהליך ההתמודדות.
משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, בשיתוף פעולה עם מרכז אלה ועמותת "בשביל החיים", מפעיל שמונה מרכזי סיוע מרחביים למשפחות שכולות עקב מוות פתאומי ברחבי הארץ. אנחנו במרכז אלה מפעילים 4 מרכזי סיוע - בחיפה, כפר כנא, חדרה וירושלים (ועמותת בשביל החיים מפעילה 4 מרכזים נוספים - בתל אביב, אשקלון, באר שבע וטירה).  מטרתם של מרכזי הסיוע היא ללוות את המשפחות ולתמוך בהן בתחום הרגשי ובהתארגנות לאחר האבדן. השירות ללא עלות.
השירותים אותם אנחנו נותנים במסגרת זו הם: ליווי המשפחות על ידי אנשי מקצוע ומערך מתנדבים, הפנייה לטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, ליווי רוחני, הפעלת קבוצות תמיכה, ופעילויות קהילתיות לבני משפחה ואנשי מקצוע כגון: טקסי זיכרון, סדנאות בתנאי נופש וימי עיון. סיוע וליווי משפטי ניתן על-ידי האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים (בעבירות המתה בלבד).

מרכזי סיוע

ניצולי שואה

אנו מטפלים בניצולי שואה משנת 1979 והיינו הראשונים בישראל להעניק להם סיוע נפשי

ככל שעוברות השנים וניצולי השואה מזדקנים, נחלשים מנגנוני ההגנה שעזרו להם להתמודד עם החוויות הקשות שעברו במלחמה וכמו כן גיל הזקנה מזמן אובדנים ואתגרים חדשים (אבדן בני זוג, בני משפחה וחברים, בעיות בריאותיות ותפקודיות, קשיים בניידות, בדידות ושהייה מרובה בבית). האבדנים העכשוויים עלולים להציף מחדש את הטראומות ואבדני העבר שלא עובדו וטופלו. בתקופה זו עשויים ניצולי השואה להזדקק לעזרה ותמיכה רבה מבעבר.
אנחנו במרכז אלה מטפלים בניצולי שואה משנת 1979 והיינו הארגון הראשון שהעניק סיוע נפשי לניצולי שואה בישראל. אנו מהווים  ספק שירות של הרשות לזכויות ניצולי שואה והטיפול ניתן במימונם. הטיפול הוא ללא עלות לניצולים הזכאים לכך, על פי קריטריונים של הרשות לזכויות ניצולי שואה וניתן על ידי מטפלים מקצועיים, מנוסים וקשובים. הטיפול ניתן בבית לאנשים שמסיבות פיזיות או נפשיות מתקשים לצאת מביתם, או באחת הקליניקות שלנו באזור מגוריהם.
לניצולי שואה עם ירידה קוגניטיבית יש אפשרות לקבל טיפול בכלים השלכתיים כגון: טיפול באומנות, טיפול במוסיקה או טיפול באמצעות בעלי חיים.
בנוסף, מתקיימות קבוצות טיפוליות וחברתיות בבתי אבות, במרכזי יום, במועדונים חברתיים ובלשכות רווחה. בקבוצות דנים הניצולים עם בני גילם, באווירה נעימה ומקבלת, על מגוון נושאים הנוגעים לחייהם, אז והיום, על מנת להפיג את בדידותם ולשפר את רווחתם הנפשית.
בני משפחה של ניצולי שואה הזקוקים לעזרה יכולים לקבל טיפול במרכז אלה באמצעות המכון הטיפולי.
למעוניינים בטיפול צור קשר




ניצולי שואה

המכון הטיפולי

אנו מציעים טיפול נפשי על ידי צוות מקצועי ומיומן, במגוון גישות ברחבי הארץ

כל אחד חווה בחייו אבדנים ומשברים רבים: מות אדם יקר, פרידות, אבדן הריון ולידה שקטה, עזיבת מקום עבודה ופרישה, דיכאון וחרדה, אבדן תפקוד, שאלות סביב נטייה וזהות מינית, קשיים בין-אישיים ועוד. בכל אותם מצבים ניתן ורצוי לפנות לטיפול.
פסיכותרפיה מתאימה לאנשים בכל הגילאים. המטפל עוזר למטופל להבין בעיות, לעבד תחושות כואבות ולהתמודד עם מצבים קשים במטרה לשפר את איכות חייו. הטיפול יכול להיות קצר מועד או ארוך טווח, אישי, עם בן/בת זוג או עם בני משפחה אחרים. אנו מעניקים גם טיפול פסיכיאטרי ויעוץ בנושא השימוש בתרופות לטיפול בבעיות נפשיות.
למרכז הקליני של אלה צוות גדול של מטפלים מקצועיים עם ניסיון בגישות טיפול שונות: טיפול פסיכודינמי, CBT, לוגותרפיה, טיפול נרטיבי, טיפול זוגי משפחתי ומיני, טיפול בהבעה ויצירה וליווי רוחני. הצוות פועל ברגישות ובפרטיות, ללא רשימת המתנה וברמת שירות גבוהה. הטיפול מתקיים באחד מששת סניפי המרכז, בקליניקות בכל רחבי הארץ ולפי הצורך גם בבית הלקוח. במכון הטיפולי קיימים שירותים טיפוליים מסובסדים לקהל הרחב וכן לאוכלוסיות מיוחדות:
טיפול חינם למשפחות שאיבדו את יקיריהם עקב רצח, תאונת דרכים או התאבדות (מרכזי סיוע).
טיפול חינם למשפחות שכולות של חיילי צה"ל במימון משרד הביטחון (לאנשים שלא קיבלו זכאות מהמשרד, יש מספר מקומות מוגבל לשנה לטיפול חינם).
טיפול נפשי למשפחות שכולות על רקע בטחוני במימון המוסד לביטוח הלאומי בהפניית המוסד לביטוח הלאומי.
טיפול נפשי לאנשים שחוו אבדנים עקב מחלות או תאונות.
טיפול נפשי חינם לניצולי שואה במימון הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר.
טיפול נפשי לבני משפחות של ניצולי שואה.
טיפול נפשי ליוצאי הולנד.
טיפול נפשי לסטודנטים מכל מוסדות הלימוד.
טיפול נפשי לחיילים בודדים, בהפניה מהמרכז לחיילים בודדים על שם מייקל לוין.
טיפול נפשי לעובדי חברת החשמל, רכבת ישראל (בהפניה ממקום העבודה).
טיפול נפשי לקהל הרחב.

המכון הטיפולי

טיפול מרחוק

הנגשת סיוע נפשי באמצעות טיפול און ליין

בנוסף לטיפול בקליניקות שלנו, אנו מציעים טיפול פרטני, זוגי או משפחתי מרחוק, באמצעות שיחת ווידאו (בזום או בסקייפ), על ידי צוות המטפלים שלנו. אחד מהיתרונות הבולטים של טיפול מרחוק הוא בהנגשת טיפול וסיוע נפשי לאנשים שמסגרת הטיפול הרגילה אינה מתאימה או אפשרית עבורם. טיפול מרחוק מאפשר נגישות רבה יותר לטיפול נפשי, בתוך החיים האינטנסיביים והעמוסים שאנו חיים, ללא תלות במרחק גאוגרפי. בדרך זו ניתן לקבל טיפול מכל מקום וזמן שנוחים לכם, ללא צורך בהגעה פיסית לקליניקה ומבלי לפגוע ביעילות הטיפול. פניה לטיפול מרחוק נחווית לעתים גם אפשרית ו"פשוטה" יותר עבור אנשים המתמודדים עם מחסומים רגשיים בפניה לטיפול. הטיפול ניתן על ידי צוות המטפלים שלנו, המתמחים בגישות טיפול שונות (פסיכותרפיה, CBT, טיפול בהבעה ויצירה) ועם מומחיות בטיפול באנשים שחוו אבדן ומשברי חיים. הטיפול יכול להיות פרטני, זוגי (ומיני) או משפחתי.  



טיפול מרחוק

יוצאי הולנד

מרכז אלה - למען יוצאי הולנד בישראל, הקהילה ההולנדית קהל יעד מרכזי כבר 40 שנה

מרכז אלה הוקם בשנת 1979 על ידי ולמען יוצאי הולנד בישראל ומאז ועד היום מהווה הקהילה ההולנדית קהל יעד מרכזי לפעילותינו. אנשי הקהילה ובני משפחותיהם זכאים לקבל אצלנו במרכז אלה  טיפול נפשי מסובסד, פרטני זוגי ומשפחתי, בשפת האם או בעברית בקליניקות שלנו ברחבי הארץ או בבית המטופל לפי הצורך. הטיפול ניתן לכלל הקהילה ההולנדית בישראל.  בנוסף, אנחנו מפעילים  קבוצות חברתיות ליוצאי הולנד באזורים שונים בארץ. הקבוצות החברתיות מסייעות לשמר את הקשר עם התרבות, השפה והזהות ההולנדית ומהוות משאב חברתי וקהילתי תומך. אנחנו מפעילים ומתאימים מתנדבים חברתיים לקהל ההולנדי המבוגר ויוזמים אירועים ארציים לקהילה ההולנדית  בהם טקסי זיכרון ליום השואה והגבורה, מתקיימים במרכז הארץ ובחיפה. בנוסף המרכז מקיים מפעם לפעם "יום מתנדב" למתנדבים שלו.


יוצאי הולנד

ליווי רוחני

אנשים המתמודדים עם מוות מתקרב או אנשים החוו אבדן כואב יכולים להיעזר בליווי הרוחני - תהליך תמיכתי המפגיש את האדם עם המשאבים הרוחניים שלו

כחלק ממכלול השירותים במרכז אלה אנחנו מעניקים אפשרות לליווי רוחני. נקודת המוצא של הליווי הרוחני היא שאדם המתמודד עם שאלות קיומיות בעקבות אבדן חש את הצורך להתחבר ל"מרחב הרוחני", שם יוכל למצוא כוחות, משמעות, תקווה וריפוי. בתהליך הליווי הרוחני נעשה שימוש בכלים מגוונים כגון: הקשבה ועדות לסיפורי חיים, קריאת טקסטים, התייחסות לפילוסופיה ולתפיסת עולם, מציאת משמעות בשירים ומנגינות, כתיבה, יצירת תפילה אישית, תשומת לב לגוף, נשימות, דמיון ועוד. מלווה רוחני הינו איש מקצוע אשר למד במוסדות הכשרה מוכרים וקיבלו הסמכה מטעם העמותה לליווי הרוחני.

לקריאה נוספת על ליווי רוחני


ליווי רוחני

התנדבות

למתנדבים שלנו תפקידים חברתיים, ומעשיים בתוך הארגון ובקהילה

למרכז אלה מתנדבים ולהם תפקידים חברתיים, ארגוניים ומעשיים בתוך הארגון ובקהילה ההולנדית בארץ. חלקם עורכים ביקורי בית חברתיים אצל מבוגרים הולנדיים על מנת להפיג את בדידותם. מתנדבים נוספים עוזרים בארגון הפעילויות החברתיות ובעבודות משרדיות במרכז אלה, ישנם מתנדבים שמנהלים ספריות עם ספרים בשפה ההולנדית, וכאלה שמסיעים קשישים לפעילויות. כל המתנדבים מקבלים הדרכות פרטניות וקבוצתיות.
בנוסף, אנחנו מקיימים פעילות התנדבותית במרכזי הסיוע למשפחות שחוו אובדן פתאומי.  בפעילות משולבים מתנדבים אשר מלווים בני משפחות שכולות, במטרה לסייע להם בהתמודדותם עם האבדן. רב המתנדבים חוו אבדן בעצמם ומעוניינים לתרום מניסיונם ומזמנם לשותפי גורל. המתנדבים עוברים הכשרה על ידי צוות מרכזי הסיוע ומלווים על ידם לאורך תהליך ההתנדבות.



התנדבות

קבוצות

ההתבוננות הבין-אישית מאפשרת למידה הדדית וצמיחה

מרכז אלה מפעיל קבוצות טיפול וקבוצות חברתיות שונות:

טיפול קבוצתי לניצולי שואה
- אנשים שחוו קרע טראומטי ברצף החיים מפיקים רבות מהשתתפות בקבוצה עם שותפים לגורל. ההתבוננות הבין-אישית מאפשרת למידה הדדית, צמיחה והתמודדות טובה יותר. לקבוצות אלו מספר קטן של משתתפים קבועים, המשתפים  בחוויות העבר ובדרכי ההתמודדות שלהם כיום.

קבוצות חברתיות לניצולי שואה - בקבוצות החברתיות דנים הניצולים עם בני גילם, באווירה נעימה, מחבקת ויצירתית בנושאים הקשורים לחייהם, על מנת להפיג את בדידותם ולשפר את רווחתם הנפשית. בקבוצות נעשה שימוש בכלים חדשניים כגון טבע, כתיבה, בעלי חיים, אמנות, מיינדפולנס, תנועה, דרמה, מוזיקה ועוד.

טיפול קבוצתי לבני הדור השני - בני הדור השני סוחבים איתם לעיתים מטען לא מעובד של רגשות ודפוסים שעברו אליהם מילדות. הקבוצה מאפשרת להבין את השלכות השואה והחיים בצילה, על חייהם של המשתתפים, תוך הכרה במאפיינים המשותפים ומתן תחושת שייכות.

קבוצות תמיכה לבני משפחה שחוו אבדן פתאומי כתוצאה מרצח, התאבדות או תאונות דרכים - אובדן פתאומי, הינו אירוע קשה ומטלטל המביא את בני המשפחה למשבר עמוק. ליווי וסיוע של אנשי מקצוע, לצד תמיכה והכרה הדדית של שותפים לגורל, הינם חיוניים ומשמעותיים לתהליך ההתמודדות. החברים משתפים  בחוויותיהם האישיות, בהתמודדותם, ומדברים על החיים בצל היעדרותו של האדם הקרוב.

קבוצות תמיכה להורים שאבדו ילד ממחלה - מדי שנה, נפטרים בישראל ילדים רבים כתוצאה ממחלה. בתקופת האשפוז מקבלים הילדים וקרובי משפחתם תמיכה וחיבוק רחב מגופים רבים. יום לאחר פטירתו של הילד ההורים נשארים לבדם בכאבם. ההשתתפות בקבוצת תמיכה להורים שכולים מסייעת בתהליך ההתמודדות על מנת להמשיך בחיים לצד הכאב.

קבוצות חברתיות ליוצאי הולנד - המרכז מפעיל קבוצות חברתיות ליוצאי הולנד באזורים שונים בארץ. הקבוצות החברתיות מסייעות לשמר את הקשר עם התרבות, השפה והזהות ההולנדית ומהוות משאב חברתי וקהילתי תומך.
קבוצות נוספות נפתחות מפעם לפעם בהתאם לצורך.

הדרכה וטיפול בקבוצות

הדרכות והכשרות

על מנת שאנשי מקצוע יכלו להתפתח, ללמוד ולעבוד זמן רב בלי לחוות שחיקה הם זקוקים להדרכה

מרכז אלה הינו ארגון לומד ומלמד המפתח מודלים חדשים להתמודדות נפשית על מנת לשפר את הטיפול המקצועי. בשנות עבודתנו, צברנו ניסיון רב בתחום הטיפול, הסיוע הנפשי לניצולי שואה, סיוע לאנשים שחוו אבדן ושכול והפעלת מתנדבים, אותו אנו מיישמים בהדרכה לצוותים ויחידים, העוסקים בתחומים אלה.
בנוסף, אנחנו מעבירים סדנאות לצוותים בנושא "ניהול כעסים".
מרכז אלה מהווה גם מקום להכשרה מעשית לסטודנטים לעבודה סוציאלית מאוניברסיטת תל אביב ומקום להתמחות לסטודנטים מתכניות שונות.




הדרכות והכשרות

ליווי צוותים בשעת משבר

אנחנו מסייעים בהתמודדות עם ההשפעות וחשיפה לאירועי חירום ודחק על חייהם של העובדים ותפקוד הצוות

צוות העובדים נאלץ לעתים להתמודד עם משברים, אבדנים ומצבי חירום במקום העבודה. העובדים יכולים לאבד חבר לצוות כתוצאה מתאונת דרכים, התאבדות, עבירת המתה, תאונת עבודה או בסביבת הבית, שריפה, טביעה או מחלה.צוותים הנחשפים לטראומה זקוקים לעיבוד בזמן אמת, בסמוך לאירוע החירום, על מנת למנוע התפתחות תסמונת פוסט טראומטית ולסייע בהתמודדות עם ההשפעות של החשיפה לאירועי חירום ודחק על חייהם של העובדים ותפקוד הצוות. ניתן לפנות אלינו בכל שאלה או צורך שמתעורר בעקבות אירוע חירום. בהתאם לאופי האירוע וצוות העובדים נוכל להתאים התערבות יחודית.



ליווי צוותים במשבר

הרצאות וסדנאות

אנחנו מציעים מגוון רחב של הרצאות וסדנאות לקהל הרחב, לצוותים ולאנשי מקצוע, און ליין ובאופן פרונטלי

אבדן ושכול: אנו מעבירים מגוון רחב של הרצאות וסדנאות בנושא התמודדות עם אבדן ושכול, ההרצאות מועברות על ידי צוות המטפלים שלנו, בעלי מומחיות בטיפול באבדן ושכול ובעלי ניסיון רב בתחום. תכני ההרצאה כוללים: בשורה מרה, סקירה תיאורטית בנושא אבדן ועוד. ההרצאות מותאמות באופן מיוחד לצרכי קהל היעד ומאפייניו.

ניצולי שואה ובני משפחותיהם: הרצאות ומפגשי שיח העוסקים בניצולי שואה, בני זוגם ובבני הדור שני והשלישי. בהרצאות נעסוק במאפיינים הייחודיים של ניצולי השואה בגיל הזקנה, בהשפעת השואה על זהותם וחייהם, על בני משפחותיהם ועל מערכות היחסים שלהם בהסתכלות בין דורית.

התמודדות בשעת משבר: אנו מעבירים גם התערבויות קבוצתיות, הרצאות ומפגשי שיח בעקבות משבר או אבדן לצוותים מקצועיים ולקהל הרחב. מפגשים אלו מותאמים לצרכי הלקוחות וכוללים: מודלים להתמודדות עם לחץ וכלים לשמירה על חוסן, סדנאות ליווי רוחני, זיהוי מצוקות בקרב עובדים, סדנאות לניהול כעסים והתערבויות מקצועיות בצוותים- בעקבות מוות פתאומי של עובד.

חיי משפחה וזוגיות: אנו מעבירים גם מפגשי שיח והרצאות בנושא חיי משפחה וזוגיות, ההרצאות מועברות על ידי מטפלים זוגיים ומשפחתיים מהצוות שלנו וכוללות התייחסות להורות בימי שגרה וחירום, התייחסות ייחודית להורות בצל הקורונה, הורות, זוגיות ומיניות בצל מחלה קשה, מאפייני דור הסנדוויץ' ועוד. ניתן לקיים את המפגש כהרצאה או לחילופין כמפגש המאפשר שיתוף, התייעצות ו"הדרכת הורים".

לרשימת ההרצאות המלאה
הרצאות וסדנאות